تبلیغات
تبلیغ در گوگل - راهنمای کامل ایجاد کمپین تبلیغات در گوگل برای افزایش سودآوری

راهنمای کامل ایجاد کمپین تبلیغات در گوگل برای افزایش سودآوری

چهارشنبه 29 شهریور 1396 11:12 ق.ظنویسنده : نوین رسانه

 
یجاد کمپین جدید در گوگل ادوردز فرآیند هیجان انگیزی است. زمانی که بر روی دکمه Enable در کمپین جدید خود کلیک می کنید، هیجان، اضطراب، ترس و امید جزو احساساتی است که شما را فرا می گیرد. اگر در این مسیر تازه کار هستید، ترس ممکن است تمامی افکار شما را فرا گرفته باشد. به همین خاطر در این مقاله سعی خواهیم کرد، کمی خیال شما را از این بابت راحت کنیم.

در طول سال، میلیون ها دلار در تبلیغات گوگل صرف کردم. در طول مدت کاری خود با گوگل ادوردز دو روز بسیار مهم  داشتم. اولین روز همان روزی بود که بیشترین درآمد را از طریق کمپین ادوردز ایجاد کرده بودم. روز دوم روز ذلت من بود. در این روز بیشترین هزینه را در تبلیغات گوگل از دست دادم و همه انگشت ها به من اشاره می کرد.

علت اینکه چنین مثال خجالت آوری را برای شما بیان کردم این بود که بدانید ادوردز یک سیستم بسیار قدرتمند است. زمانی که آن را به درستی تنظیم و مدیریت می کنید می تواند بهترین منبع برای به دست آوردن مشتریان جدید باشد.

یکی از مهم ترین مواردی که از سفر خود در گوگل ادوردز و تجربیات چندین ساله خود به دست آورده ام این است که هر تبلیغ کننده موفقی، کمپین های ادوردز خود را به کمک چک لیست تنظیم و مدیریت می کند. فرض کنید می خواهید به کمک یک دستور پخت، کیکی را در منزل تهیه کنید. خوب اولین چیزی که برای آغاز کار نیاز خواهید داشت مواد تشکیل دهنده کلیدی و فرآیند مرحله به مرحله ای است که نحوه ترکیب مواد برای ایجاد یک کیک خوشمزه را توضیح می دهد. حتما می دانید که اگر مواد را به درستی ترکیب نکنید چه اتفاقی رخ می دهد. گوگل ادوردز نیز شبیه همین فرآیند است. حالا یک خودکار بردارید و مواد اصلی و کلیدی را لیست کنید.  فرآیندهایی که برای ایجاد یک کمپین سودآور نیاز خواهید داشت را در ادامه بیان می کنیم. سعی کنید این فرایندها را به دقت دنبال کنید.

#1 جزء اول تبلیغات در گوگل: تقاضای مشتریان

خوب اولین ماده ای که برای تبلیغ در گوگل ادوردز نیاز دارید تقاضای مشتریان است. اگر مشتریان به دنبال محصولات یا خدمات شما در گوگل نباشند واضح است که تبلیغ در ادوردز نیز برایتان کارساز و موثر نخواهد بود. به همین خاطر قبل از اینکه در مورد ایجاد اولین کمپین خود هیجان زده شوید، باید وجود حجم جستجو برای چیزی که ارائه می کنید را تایید نمایید.

ابزای که می توانید مورد استفاده قرار دهید Google AdWords Keyword Suggestion Tool است. ابزارهای مرتبط با کلمات کلیدی همچون ابزاری که به آن اشاره کردیم، همانند یک اصطلاح نامه عمل می کنند. شما عبارت یا کلمات کلیدی خود را که فکر می کنید مشتریان به دنبال آن هستند را وارد می کنید و گوگل سایر موارد مشابه را در اختیارتان قرار می دهد. همچنین گوگل به شما می گوید که افراد چقدر این عبارت را جستجو کرده اند، کلمات کلیدی شما چقدر در گوگل ادوردز رقابتی است و چقدر باید بر روی آن هزینه کنید. تمامی این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد کلمات کلیدی که برای اولین کمپین خود نیاز دارید را تعیین نمایید.

گوگل کیورد پلنر

قبل از اینکه بخواهید از این ابزارها استفاده کنید، اطمینان حاصل نمایید که گزینه های Advanced را به درستی تنظیم کرده اید. به عنوان مثال اگر در ایران زندگی می کنید، موقعیت (Location) را بر روی ایران و زبان را بر روی فارسی تنظیم کنید. بخش مربوط به دستگاه نیز باید به صورت پیش فرض بر روی دسکتاپ و لپ تاپ تنظیم شده باشد. اگر می خواهید تنها موبایل و دستگاه های موبایلی را هدف قرار دهید این گزینه را تغییر دهید.

گوگل کیورد پلنر

سپس بر روی منوی کشویی کلیک کنید تا اطمینان حاصل نمایید که مواردی همچون رقابت، جستجوهای ماهانه محلی و CPC تقریبی را بررسی می کنید. جستجوهای ماهانه محلی جستجوهای مرتبط را نشان می دهد. به عنوان مثال اگر کشور ایران را انتخاب کرده باشید جستجوهای مرتبط با ایران برایتان به نمایش در می آید.

گوگل کیورد پلنر

همچنین می توانید رقابت در ادوردز و نیز هزینه به ازای کلیک هر کلیدواژه را مشاهده کنید. اینکار به شما کمک می کند، فرصت های مرتبط با کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید.

زمانی که می خواهید برای گوگل ادوردز خود پژوهش کلیدواژه ها را انجام دهید توصیه می کنم از تنظیم keyword Match Type که با عنوان انطباق عبارت نامیده می شود استفاده کنید. اینکار به شما کمک می کند به دقت مرتبط بودن عبارات را مشاهده کنید. در نهایت، برای استفاده از ابزار کیورد، کافیست عبارت یا کلمه مدنظر خود راکه فکر می کنید برای مشتریان احتمالی تان ایده آل است تایپ کنید. سپس دکمه Search را بفشارید.

گوگل کیورد پلنر

زمانی که ابزار کیورد رفرش می شود، می توانید لیستی از ایده های مرتبط با کلمات کلیدی را در ستون سمت چپ مشاهده کنید، که بر اساس عبارت هایی ست که شما در جعبه جستجو تایپ کرده بودید. همچنین می توانید رقابت کلیدواژه در ادوردز، جستجوهای ماهانه محلی و نیز CPC تقریبی را برای هر کلمه کلیدی مشاهده کنید. اما سه سوال اصلی وجود دارد که به هنگام انتخاب یک کلیدواژه خاص برای تبلیغ، باید از خودتان بپرسید:

  • آیا این کلمه در موتور جستجوی گوگل جستجو می شود؟ اگر هیچ حجم جستجویی برای کلیدواژه مدنظر شما وجود نداشته باشد باید بدانید که هیچ کس آن را در گوگل تایپ نکرده است. تبلیغ در مورد این کلیدواژه هیچ فایده ای برای شما نخواهد داشت.
  • آیا فردی که این کلیدواژه را جستجو می کند به احتمال زیاد محصول یا خدمات مرا خواهد خرید؟ یا اینکه چنین فردی تنها قصد پژوهش دارد و فعلا تصمیمی برای خرید ندارد؟ در حقیقت باید بدانید که نیت افراد از جستجوی این عبارت یا کلمه چیست؟
  • آیا من توان مالی برای تبلیغ کردن بر روی چنین واژه ای را دارم؟ پاسخ به این سوال از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما باید برای محاسبه آن کمی ریاضی بدانید. اجازه دهید این موضوع را بعدا با  جزییات بیشتری مورد بحث قرار دهیم.

#2 جزء دوم تبلیغات در گوگل: ریاضی چهارم دبستان

قبل از اینکه بخواهید لیست کلمات کلیدی خود را نهایی کنید، باید اطمینان حاصل کنید که اصول ریاضی چهارم دبستان را به خوبی می دانید. این موضوع باعث می شود به دنبال کلمات کلیدی که هیچ سودی برای شما ندارند نروید. همچنین بهتر است همین حالا بر روی این موضوع زمان بگذارید قبل از اینکه زمان و هزینه تبلیغات گوگل تان از بین برود.

برای پاسخ دادن به سوال سوم (آیا توان مالی برای تبلیغ کردن بر روی چنین کلیدواژه ای دارم؟) باید حداکثر هزینه به ازای کلیک را محاسبه کنید. بعد از اینکه CPC ماکزیموم را محاسبه کردید آن را با CPC تخمین زده شده برای کلیدواژه مدنظر در ابزار کیورد مقایسه کنید تا ببینید توان مالی برای تبلیغ کردن بر روی آن را دارید یا خیر. به عنوان مثال فرض کنید، حداکثر CPC شما 5 دلار و CPC تخمین زده شده 4 دلار است. پس می توانید بر روی این کلیدواژه تبلیغ کنید.

حداکثر CPC شما بر اساس نرخ تبدیل سایت، درآمد شما از هر مشتری و حاشیه سود تبلیغاتی هدف بستگی دارد. اگر این اعداد را نمی دانید باید آن را حدس بزنید یا برای محاسبه دقیق پیگیری هایی را تنظیم نمایید. از فرمول زیر برای محاسبه حداکثر CPC خود استفاده کنید و سپس آن را با CPC تخمین زده شده مقایسه نمایید:

(درآمد و سود به ازای هر مشتری) x (حاشیه سود – 1) x (نرخ تبدیل سایت) = حداکثر CPC

به عنوان مثال فرض کنید که سود میانیگن شما به ازای هر مشتری حدود 500 دلار است و از هر 1000 بازدید کننده سایت 10 نفر به مشتری تبدیل می شود. این موضوع بدین معنی است که سایت شما نرخ تبدیل یک درصد (1 درصد) را دارد. اگر با حاشیه سود 30 درصد راضی باشید می توانید CPC حداکثر را با فرمول زیر محاسبه کنید:

CPC حداکثر =d500$ x (1 – 0.30) x 1% = $3.50

در این مورد نیز باید CPC حداکثر شما در نزدیکی CPC تخمین زده شده توسط ابزار کیورد ادوردز قرار داشته باشد. اگر چنین نباشد به دردسر می افتید. اگر حداکثر CPC شما حدود 3.50 دلار و CPC تخمین زده شده 10 دلار باشد، پس باید در ابتدا سود به ازای مشتری یا نرخ تبدیل را قبل از سرمایه گذاری بر روی کلیدواژه خاص، افزایش دهید.

#3 جزء سوم تبلیغات در گوگل: هوشمندی رقبا

در این نقطه، شما لیستی از کلیدواژه هایی با تمایل و نیت خرید را دارید که می خواهید بر روی آن سرمایه گذاری کنید. مرحله بعدی کاهش خطرات موجود به کمک درک هوشمندی رقباست. در بیشتر صنایع، می توانید رقبایی را پیدا کنید که در حال حاضر کمپین های ادوردز خود را تست کرده و بهینه سازی نموده اند. این موضوع بدین معنی است که آن ها در حال حاضر به خوبی می دانند چه کلیدواژه، تبلیغ و صفحه فرودی کار می کند و چه چیزی در بازار آن ها کارساز و موثر نیست.

اگر بتوانید اکانت رقبا را در ادوردز هک کنید و اطلاعاتشان را از آن خود کنید به موفقیت زیادی دست خواهید یافت. خوب قبل از اینکه ذهن شما به سمت هک غیر قانونی اکانت برود، باید بگویم که منظور ما از هک کردن، استفاده از ابزارهای مناسبی است که به آن ها KeywordSpy می گویند. KeywordSpy می تواند سابقه و اطلاعات تبلیغ رقبای شما را جمع آوری نماید، سازماندهی کند و دسترسی آسانی به این اطلاعات فراهم آورد.

KeywordSpy

برای اینکه بتوانید اکانت خود را تنظیم کنید به www.KeywordSpy.com بروید و بر روی دکمه free trial در سمت راست کلیک کنید. بعد از اینکه در این سایت ثبت نام کرده و لاگین نمودید، نام دامنه یکی از رقبای خود را در نوار جستجو تایپ کنید و گزینه Domains option را همانند شکل نشان داده شده انتخاب کنید.

KeywordSpy

بعد از اینکه جستجو کامل شد، بر روی تب PPC Keywords کلیک کنید تا بتوانید تمامی کلمات کلیدی که رقبایتان بر روی آن سرمایه گذاری کرده اند را ببینید.

KeywordSpy

در این مثال، رقیب موردنظر بر روی 50 کلمه کلیدی سرمایه گذاری کرده است. هر چقدر مدت زمان تبلیغ بر روی یک کلیدواژه بیشتر باشد بهتر است، زیرا نشان می دهد که کلمه کلیدی موردنظر درآمدزایی خوبی داشته است. اگر یک کلمه کلیدی درآمدزایی نداشته باشد یک تبلیغ کننده باهوش آن را متوقف می کند.

نکته مهم: همه تبلیغ کنندگان باهوش نیستند. پس این قانون را کورکورانه دنبال نکنید.

شما می توانید حتی به صورت دستی در لیست جستجو کنید یا تمامی اطلاعات را اکسپورت نمایید، کلیدواژه های نامرتبط را حذف کنید و سپس لیست کلیدواژه های مرتبط را به لیست خود بیفزایید. بعد از اینکه مرور کلمات کلیدی را به پایان رساندید، بر روی تب Ads کلیک کنید تا متن تبلیغات رقیب خود را مرور کنید. در این مورد نیز می توانید زمان تست تبلیغ را مشاهده کنید. پیشنهاد می کنم تبلیغات رقبای مختلف را مورد بررسی قرار دهید تا ببینید چه نوع پیشنهادی سازنده است. همچنین زمانی که در حال مرور تبلیغات هستید به دنبال روشی برای متمایز کردن کسب وکار خود از تمامی رقبا بگردید. متمایز کردن یک  نکته کلیدی برای موفقیت در ادوردز است.

#4 جزء چهارم تبلیغات در گوگل: USP قدرتمند

USP یا به عبارت دیگر گزاره منحصر به فرد فروش (unique selling proposition)، چیزی است که شما را از رقبایی که در این حوزه فعالیت می کنند متمایز می سازد و باعث می شود مشتریان احتمالی دلیل قانع کننده برای انتخاب شما داشته باشند. به عبارت دیگر USP شما می تواند پاسخ سوالات زیر را فراهم اورد:

  • چرا باید با شما وارد تجارت شوم؟
  • چه چیز متفاوتی در کسب و کار شما وجود دارد؟

زمانی که صحبت از گوگل ادوردز به میان می آید سه دلیل مهم برای ایجاد USP قدرتمند وجود خواهد داشت:

  • اولا، یک USP قدرتمند می تواند ترافیک بیشتری از مشتریان واجد شرایط ایجاد کند و سرنخ های ناخواسته (unwanted leads) را رد نماید.
  • دوما، USP قدرتمند می تواند نرخ تبدیل فروش شما را چندین برابر کند. بنابراین نه تنها ترافیک بیشتری به خاطر کلیک های بیشتر بر روی تبلیغ ایجاد می شود بلکه ترافیک به مشتریان وفاداری تبدیل می گردد.
  • سوما یک USP قدرتمند می تواند باعث کاهش یا حذف خرید بر اساس مقایسه قیمتی شود و همین امر تغییر دهنده بازی خواهد بود. اگر شما دلیل قانع کننده ای برای تجارت و کسب و کار به مشتریان خود بدهید، قیمت یک موضوع ثانویه خواهد بود و در درجه دوم اهمیت قرار خواهد داشت. در چنین شرایطی قادر خواهید بود قیمت های خود را بیشتر کنید بدون اینکه به فروش آسیب برسانید.

خوب حالا به خوبی می دانید که USP یکی از اجزای ارزشمند در تبلیغات گوگل است. اما سوال اینجاست کهچگونه می توان یک USP قدرتمند ایجاد کرد؟

اول از هر کاری باید بر روی نقاط قوت اصلی خود تمرکز داشته باشید. چه نقاط قوتی نسبت به رقبای خود دارید؟ بعد از این مرحله با مشتریان خود صحبت کنید و مهم تر از همه به صحبت های آنان گوش فرا دهید. یک USP عالی بر اساس بینش مشتریان ایجاد می شود. پس از مشتریان خود بپرسید که چرا دوست دارند با شما وارد معامله شوند. همچنین سوالاتی در مورد چیزهایی که مشتریان درباره صنعت شما دوست ندارند بپرسید. از آن ها بخواهید مواردی که دوست دارند برایشان فراهم کنید را توضیح دهند. رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید. مهم ترین بخش گزاره فروش منحصر به فرد، همان منحصر به فرد بودن آن است. برای اینکه بتوانید یک USP قدرتمند ایجاد کنید باید تبلیغات، سایت و عناصر بازاریابی رقبای خود را مطالعه کنید و فرصتی برای متمایز کردن خود بیابید. توصیه می کنم از فایل های صفحه گسترده برای سازماندهی تبلیغات و سایت رقبای خود استفاده کنید. زمانی که اینکار را انجام می دهید به دنبال بیان موارد منحصر به فرد و ارزشمند باشید. به عنوان مثال USP قدرتمند زیر را در نظر بگیرید:

پیتزای تازه و داغ که در 30 دقیقه یا کمتر از آن به دستتان می رسد.

این شعار پیتزای دومینوست. آن ها از این شعار برای ساختن فرمانروایی چند میلیارد دلاری خود استفاده کرده اند.  آن ها اصلا به مواد تشکیل دهنده با کیفیت، قیمت و طعم پیتزا اشاره نکرده اند. تنها چیزی که این افراد بر روی آن تمرکز داشته اند همان چیزی است که مشتریان به آن فکر می کنند و آن هم تحویل سریع محصول است.

#5 جزء پنجم تبلیغات در گوگل: پیشنهاد غیر قابل مقاومت

به این سوال خوب فکر کنید. در کمپین گوگل ادوردز خود چه چیزهایی را می توانید به مشتریان احتمالی خود ارائه کنید تا آن ها را به انجام یک فعالیت خاص تشویق و ترغیب نماید؟ چگونه می توانید خود را در میان رقبا متمایز سازید؟ پاسخ به این سوالات، ارائه پیشنهاد غیر قابل مقاومت است. این پشنهاد 4 بخش اصلی دارد.

  • ارزشمند بودن: محصولات یا خدمات شما باید نسبت به قیمتش با ارزشتر باشد. این مورد یکی از قوانین اصلی بازاریابی است. این موضوع بدین معنی نیست که باید محصولات و خدمات خود را به صورت ارزان قیمت ارائه کنید. برای موفقیت در این مسیر باید بتوانید ارزش محصولات و خدماتی که برای مشتریان فراهم می کنید را به صورت واضح و شفاف توضیح دهید.
  • قابل باور بودن: زمانی که  پیشنهادی را مطرح می کنید که بسیار خوب است اما باور کردن آن کمی دشوار است، مشتریان احتمالی شما شک خواهند کرد. پس تا جایی که می توانید دلیل قابل باوری برای پیشنهادات خود ارائه کنید. به عنوان مثال اگر در حال اجرای یک فروش خاص هستید، باید دلیلی برای تخفیف خود ارائه کنید.
  • خطرات کاهش یافته یا معکوس شده: همه افراد از خرید آنلاین می ترسند و از کلاه برداری واهمه دارند. یکی از بهترین تاکتیک ها برای به حداقل رساندن ترس مشتریان، گارانتی بازگشت وجه است. بازگشت وجه بدین معنی است که اگر مشتریان از خدمات یا محصولات شما راضی نباشند می توانند کل وجه پرداختی را دریافت نمایند. هر جایی که ممکن بود سعی کنید گارانتی را در پیشنهادات خود اضافه کنید. اینکار باعث بهبود نرخ پاسخ مشتریان می شود و یک روش عالی برای متمایز کردن شما از سایر رقباست.
  • Call to action: اگر می خواهید مشتری احتمالی شما تلفن را بردارد و با شما تماس بگیرد، بهتر است روش های تماس را برای او واضح و شفاف سازید. انتظار نداشته باشید مشتریان احتمالی برای یافتن مرحله بعدی کار، در سایت به گشت و گذار بپردازند. از Call to action قدرتمند استفاده کنید و آن را ساده طراحی نمایید.

ممکن است در این مرحله با خود فکر کنید که  موارد بیان شده تا به این نقطه ربطی به کمپین گوگل ادوردز نداشت. به من اعتماد کنید. تمامی مواردی که تا به حال بیان کردیم برای ایجاد کمپین موفق در ادوردز ضروری هستند.

ادامه دارد...

http://www.novin.com/


برچسب ها: تبلیغات کلیکی گوگل ، تبلیغ در گووگل ،
آخرین ویرایش: جمعه 24 شهریور 1396 11:15 ق.ظ

 
جمعه 28 مهر 1396 09:19 ق.ظ
Fantastic content With thanks.
چهارشنبه 19 مهر 1396 03:06 ب.ظ
ممنون خیلی خوب بود
سه شنبه 18 مهر 1396 01:24 ب.ظ
To be ɑboe to be successful wikth freelancing, its neceѕsary to
be self-discіplined, motivated, and օrganized.
If you eleϲt to take the route of freelаncing, you wiⲟl have
to be able to seek and acqᥙire prospectjve jobs, be verry efficient in scheduling your time,
and have good mat skillѕ for the purpose off billing and taxes.
جمعه 14 مهر 1396 04:03 ق.ظ
ممنون اطلاعات خوبی بود. لطفا اگر اطلاعات
کامل تری دارید در سایت قرار دهید
پنجشنبه 13 مهر 1396 09:48 ب.ظ
ممنون اطلاعات خوبی بود. لطفا اگر اطلاعات کامل تری دارید در سایت قرار دهید
پنجشنبه 13 مهر 1396 05:54 ب.ظ
ممنون اطلاعات خوبی بود. لطفا اگر اطلاعات کامل تری دارید در سایت
قرار دهید
پنجشنبه 13 مهر 1396 05:41 ب.ظ
ممنون اطلاعات خوبی بود. لطفا اگر اطلاعات کامل تری دارید در سایت قرار دهید
سه شنبه 11 مهر 1396 11:40 ق.ظ
مناقصات انواع بویلرها (مخازن)، مشعل، رادیاتور، مبدل های حرارتی، ترموکوپل و سیستم های گرمایشی و ...
سه شنبه 11 مهر 1396 10:54 ق.ظ
مناقصات خطوط انتقال (کانوایر)
سه شنبه 11 مهر 1396 08:28 ق.ظ
مناقصات راهسازی و راه آهن رتبه 1 و
2
پنجشنبه 6 مهر 1396 01:53 ب.ظ
مناقصات دیزل ژنراتور
پنجشنبه 6 مهر 1396 01:45 ب.ظ
مناقصات مواد اولیه مصنوعات چوبی
پنجشنبه 6 مهر 1396 11:00 ق.ظ
ممنون از وبلاگ خوبتون. به سایت ما هم حتما سر بزنید
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر