تبلیغات
تبلیغ در گوگل - طراحی ، اثرگذاری و آنالیز تجربه کاربری (UX)

طراحی ، اثرگذاری و آنالیز تجربه کاربری (UX)

جمعه 15 بهمن 1395 10:38 ق.ظنویسنده : همکار همکار

 

فعالیت هایی مانند طراحی دیجیتال، شناسایی کاربر، نمونه سازی و تست از پایه های طراحی تجربه کاربری هستند. اما علاوه بر این موارد چیزهای بیشتری وجود دارند و سازمان هایی  که تجربه ی کاربری تاثیر زیادی در آن ها دارد به این موضوع پی برده اند. طراحان تجربه کاربری حرفه ای که تاثیر تجربه ی کاربری را بالا می دانستند، اعلام کرده بودند که در سازمان آن ها فرایند طراحی تجربه ی کاربری شامل  up-front framing و shaping work های بیشتری است. فعالیت هایی که بیانگر استراتژی،الزامات و استانداردهای کیفی  هستند. آنچه که در سال 2016 در حیطه ی طراحی تجربه کاربری می شود این است که طراحی های دیجیتال و فرایند روتین آن جزء حداقل ها به شمار می رود. در واقع فواید اصلی تجربه ی کاربری از توانایی متخصصان طراحی تجربه ی کاربری در شکوفا کردن کالا و استراتژی خدمات با دیدی صحیح و واقعی درباره ی نیازهای کاربر یا مصرف کننده نشئت می گیرد. یک متخصص طراحی تجربه ی کاربری در گذر زمان باید با تکامل آنچه که ارائه می دهد باعث ماندگاری ارائه های خود شود و آن ها را همواره مطلوب نگه دارد.

این در حالی است که  در سازمان هایی که تجربه ی کاربری تاثیر کمی دارد تجربه ی کاربری در همان سطح طراحی سایت، فعالیت های بازاریابی ، که امروزه جز لازمه های ورود به دنیای تجارت است، باقی می ماند و وارد سطح های بالاتر و استراتژی های کلان سازمان نیز نمی شود.

تمامی این شاخص ها و فعالیت ها اگر منجر به اثرگذاری نشوند، بی فایده است. در عمل تعداد بسیار کمی از متخصصان این حوزه می توانند با قطعیت اعلام کنند که توانسته اند تاثیر فعالیت های خود را بر درآمد سازمان یا شرکت اندازه گیری کنند. اما همچنان تیم های طراحی تجربه کاربری با  اثرگذاری بالا وجود دارند که برای کمی سازی موفقیت هایشان دست به کار شده اند و از آمار و ارقام استفاده میکنند. اگر از طراحان موفق بپرسید که طراحی تجربه کاربری شما چه تاثیری داشته است در پاسخ به شما می گوید که فلان قدر باعث افزایش درآمد، افزایش نرخ تبدیل، افزایش ارزش افزوده برای مشتری و… شده است اما تیم هایی با اثر گذاری پایین از پاسخ به این سوال با بهانه هایی مانند این که سرعت ایجاد تغییرات انقدر زیاد است که ما زمان یا منبعی برای اندازه گیری نتیجه نداریم و یا بهانه هایی مشابه این مواجه می شوید.

بیشترین تفاوت یک طراحی تجربه کاربری تاثیرگذار با یک طراحی تجربه کاربری کم تاثیر در حوزه ی رضایت مشتری و رفتار مشتری دیده می شود. درسازمان هایی که تجربه ی کاربری تاثیر زیادی در سازمان دارد بیشتر بر اندازه گیری رابطه ی تجربه ی کاربری و مباحثی مانند رضایت صرف کننده و رفتار مصرف کننده و تاثیر تجربه ی کاربری بر آن ها تاکید می شود در حالی که در سازمان هایی که تجربه ی کاربری تاثیر کمی دارد بیشتر بر کاهش هزینه ها تاکید می شود.

آنالیز تجربه کاربری 

این تفاوت به نظر جزئی می رسد اما ریشه در تفاوت طرز نگاه به مفاهیم و پایه های طراحی تجربه کاربری دارد. آیا سازمانی طراحی تجربه کاربری را به عنوان ابزاری برای ایجاد کارایی و کنترل هزینه ها می بیند؟ چنین سازمانی بیشتر بر رفع باگ ها، کاهش کلیک ها و … به صورت کاربردی تمرکز دارد. در سوی دیگر سازمانی که تجربه کاربری را به عنوان اهرمی برای ایجاد ارزش رقابتی می بیند انتظار دارد که تلاش ها در حوزه تجربه کاربری منجر به مشتریان راضی تر و خوشحال تر شود.
این ها به این معناست که این سازمان ها با ایجاد یک بخش قدرتمند تجربه کاربری، طراحی های کاربر محور را برای رشد کسب و کار خود هدف قرار می دهند و پتانسیل طراحی های دیجیتال خود را بر این مسئله متمرکز می کنند. شرکت هایی که به طور دست و پا شکسته در طراحی تجربه ی کاربری فعالیت می کنند نیز نمی توان انتظار موفقیت چشم گیری داشت. به هر حال ما در حال زندگی در دنیایی دیجیتال هستیم و طراحی تجربه کاربری برای مدت زمان طولانی بخشی جدایی ناپذیر از این دنیا خواهد بود.

برچسب ها: تبلیغات در گوگل رایگان ، تبلیغات در گوگل کروم ، تبلیغات در گوگل ارزان ، تبلیغات در گوگل پلاس ، تبلیغ در گوگل ، تبلیغ در گوگل ادوردز ، تبلیغات رایگان در گوگل ادوردز ،
آخرین ویرایش: جمعه 15 بهمن 1395 10:44 ق.ظ

 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر