تبلیغات
تبلیغ در گوگل - شناخت مخاطبان در بازاریابی محتوایی

شناخت مخاطبان در بازاریابی محتوایی

جمعه 15 بهمن 1395 10:36 ق.ظنویسنده : همکار همکار

 

خود را محدود به مصرف کنندگان نهایی نکنید و به ورای این مرز بیاندیشید. معمولا افراد قبل از خرید نهایی مدت زیادی را به تحقیق می‌پردازند و حتی پس از تصمیم گرفتن نیز خرید خود را تا چندین ماه به تعویق می‌اندازند. شما باید به درک مناسبی از تمامی بخش‌های قیف فروش شرکت خود برسید و بدانید که افراد چگونه با شرکت شما آشنا شده و پس از پیمودن چه مراحلی به مشتری نهایی شما تبدیل می‌شوند.

 برندینگ محتوا

به بازاریابی محتوای خود وجه و شخصیتی بدهید که مرتبط با برندتان باشد. برای این کار نکات زیر را به کار گیرید:

  • از رنگ برند خود در طراحی سایت و تولید محتوا استفاده کنید.
  • از فونت مشخصی برای تولید محتوا و به طور کلی متون وب سایت خود استفاده کنید.
  • از زبان و لحن خاص خود برای تدوین متون اصلی سایتتان استفاده کنید.
  • از ” نشان ” های بصری مانند لوگو شرکت خود در سایتتان استفاده کنید.

شناخت علاقه مندی محتوایی مخاطبان هدف

همیشه به خاطر داشته باشید که بازاریابی محتوا مربوط به علایق و سلایق شما نمی شود، بلکه مربوط به اطلاعاتی است که مخاطبان هدف شما دوست دارند و بدنبال‌اش هستند.

در سایت خود به سوالاتی که مشتریان و مخاطبانتان و … دارند پاسخ دهید. دستیابی به این سوالات به راحتی از طریق پرسنل خدمات مشتریان یا بخش فروش در دسترس می باشد.

بازگو کردن داستان شرکت

یکی از ضعف‌های کسب و کارهای ایرانی نداشتن داستان است! اینکه شرکت کار خود را از کجا شروع کرده و در مسیر به چه موفقیت‌هایی دست یافته است. انسان از ابتدای تاریخ بشریت به داستان و داستان گویی علاقه داشته و می توان از همین نکته در جهت بهبود بازاریابی محصولات و خدمات شرکت‌ها استفاده نمود. در ادامه ۴ توصیه مفید در این خصوص آمده است:

  • از ارائه بیش از حد حقایق آماری و نمودارها دوری کنید، چون مردم آن‌ها را فراموش خواهند کرد. در عوض به داستان شرکت خود و نحو بازگو کردن آن فکر کنید.
  • تاریخچه شرکت خود را بازگو کنید. داستان‌هایی از گذشته را پیدا کنید که مربوط به موسسان شرکت یا کسب و کار و منطقه جغرافیایی شماست.
  • پیشینه محصولات خود را نشان دهید. این امر برای تشویق خریدارن به اینکه محصولات شما را انتخاب نمایند بسیار ضروری است.
  • داستان‌های کارکنان یا مشتریان خود از محصولاتتان را جمع آوری کرده و در فرصت‌های مناسب و به شیوه‌های مختلف بازگو نمایید.

 تنوع بخشیدن به فرمت محتوا

مخاطبان شما از جهت چگونگی مصرف اطلاعات با یکدیگر تفاوت دارند و همین امر منجر به تنوع در فرمت اطلاعات مصرفی آن‌ها می شود. طبق اصول NLP (برنامه‌ریزی عصبی کلامی) انسان ها ۳ کانال ارتباطی مختلف دارند که عبارت از: ۱- بصری ۲- شنیداری ۳- لمسی هستند. در واقع ممکن است فردی از طریق خواندن مطلبی را بهتر درک کند و فرد دیگری با شنیدن آن، پس رعایت تنوع در فرمت محتوا بسیار مهم بوده و  ۴ نکته زیر می تواند شما را در این امر کمک کند:

  • از مقالات استفاده کنید. متن رایج ترین فرمت محتوا محسوب می شود.
  • با نمایش تصاویر جذاب توجه مخاطبان‌تان را جلب نمایید.
  • از محصولات خود ویدیو کلیپ، فایل فلش و … کوتاه بسازید.
  • از صوت استفاده کنید، مانند: پادکست‌های صوتی آموزشی.

تدوین تقویم تولید محتوا

برای اینکه تولید محتوای شما بر اساس نظم مشخصی باشد و بتوانید تداوم را در تولید آن رعایت کنید، می بایست یک تقویم یا برنامه زمانی برای آن تدوین نمایید. ۴ نکته زیر می تواند راهگشای مشکل شما باشد:

  • در همه ی رویداد‌های مرتبط با کسب و کارتان برنامه‌ای برای تولید محتوا قرار دهید.
  • نسخه‌های متنوعی از یک محتوای تولیدی تهیه کرده و در زمان‌های مختلف منتشر نمایید.
  • تولید محتوا از سایر منابع را در برنامه خود قرار دهید، مانند تولید محتوا از کتاب‌ها، مطبوعات و مقالات سایت‌های معتبر
  • کارکنان خود را در تولید محتوا مشارکت دهید و محتوای بدست آمده را در بخشی از برنامه بروز رسانی خود قرار دهید.

 توجه به جذابیت محتوا

هر چقدر هم که محتوای شما مفید باشد بدون جذابیت کافی برای مخاطبان هدفتان، نمی تواند مشتریان بالقوه را به مشتریان نهایی تبدیل نماید. برای افزایش جذابیت مقالات خود حتما باید از تکنیک‌های ژورنالیستی به اندازه کافی استفاده کنید، تا مخاطبان انگیزه کافی برای خواندن مقالات شما را به طور کامل داشته باشند. برای انجام این کار به ۵ نکته زیر توجه کنید:

  • سعی کنید اشتباهات تایپی و دستوری خود را 

برچسب ها: تبلیغ در گوگل رایگان ، تبلیغ در گوگل ، تبلیغ در گوگل ارزان ، تبلیغ در گوگل فارسی ، تبلیغ در گوگل پلاس ، تبلیغات در گوگل برتینا ،
آخرین ویرایش: جمعه 15 بهمن 1395 10:37 ق.ظ

 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر